اوسمار در قائمشهر به یاد قهرمانی اظهارنظرهای متفاوت ویسی در مورد سرمربی لیگ برتری عدم رضایت ترابی از پست بازی در پرسپولیس سمیعی سرپرست استقلال است یا مدیراجرایی؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و یوونتوس| تساوی بی‌حاصل آلگری و دروسی نتیجه و ویدئوی خلاصه بازی لیورپول و تاتنهام| آتش‌بازی کلوپ در آنفیلد تاریخ و ساعت بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر فوتبال | ذوبِ آهن، ماموریت جدید نکونام اظهارات عضو سابق هیات مدیره استقلال علیه سمیعی ماندن نکونام در استقلال قطعی نیست خطیر مسئول صدور یا لغو مجوز حرفه‌ای استقلال| جلسه بازیکنان درباره آپشن قراردادها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و وستهم در لیگ انگلیس | جشنواره گل آبی‌های لندن در استمفورد بریج پخش زنده بازی لیورپول و تاتنهام در لیگ انگلیس (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر نساجی | همه هستند جز عالیشاه واکنش ویسی به جریمه ۲ میلیارد تومانی‌اش نکونام: هر طور دلم بخواهد بازی می‌کنم اوسمار در پرسپولیس اقتدار ندارد سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد | ویسی ۲ میلیارد جریمه شد تلاش درویش برای ماندن در پرسپولیس قهرمانی تیم ملی والیبال ساحلی ایران در قهرمانی آسیا ناراحتی عالیشاه از صحبت‌های درویش
سرخط خبرها

نوستالژی| سایه‌روشن‌های لیگ خراسان در دهه‌۶۰

  • کد خبر: ۹۳۷۴۳
  • ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
نوستالژی| سایه‌روشن‌های لیگ خراسان در دهه‌۶۰
گزارش دنیای ورزش از لیگ جذاب فوتبال خراسان در دهه‌۶۰ را در ادامه می خوانید.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دنیای ورزش در اواسط دهه‌۶۰ صفحه‌ای به نام فوتبال شهرستان‌ها داشت که هر هفته به اتفاقات مهم فوتبال در استان‌های مختلف کشور می‌پرداخت. این مجله قدیمی در شماره‌۷۰۳ خود به تاریخ ۱۱‌خرداد ۱۳۶۴ به لیگ فوتبال خراسان پرداخته است و طی گزارشی مفصل ۸ تیم حاضر در این مسابقات را در پایان دور گروهی بررسی و تحلیل کرده است. در ادامه بخش‌هایی از این گزارش آمده است:

مسابقات فوتبال لیگ خراسان که از مدت‌ها قبل با شرکت ۸ تیم در قالب ۲ گروه آغاز شده بود، با پایان‌یافتن مسابقات هر یک از ۲ گروه و مشخص‌شدن چهره رده‌بندی متوقف ماند تا در فرصتی دیگر قهرمان استان خراسان بعد از عبور از مرحله ضربدری با صعود بر سکوی نخست ردای پیروزی را بر تن خود کند. گرچه هنوز راه نسبتا طولانی تا روز‌های پایانی لیگ داریم و به‌طور‌طبیعی شاهد حوادث و وقایع ریز‌و‌درشت فراوانی خواهیم بود، مع‌ذالک تعطیلی یک‌ماهه را می‌توانیم به‌عنوان فرصتی برای ارزیابی نقاط مثبت و منفی این دوره از مسابقات تلقی کرده و به‌طور‌اجمال بدان بپردازیم.

آنچه در مطلع این بحث می‌توان خاطرنشان ساخت، این است که لیگ فوتبال خراسان با تمام ویژگی‌های یک لیگ آغاز شد و به نیمه راه رسید. نقطه قوت فراوان در هیبت لیگ استان وجود داشت. حرکت منظم فوتبال ولایات، تقویت بنیه مالی کسانی که به دلایل مواجه‌شدن با مشکلات مالی قدرت پیمودن حتی ۱۰۰‌کیلومتر راه را نداشتند، جذب تماشاچی، تحرک در بین دست‌اندرکاران فوتبال که مارک داور، مربی و... بر پیشانی دارند، بروز استعداد‌ها و کشف خلاقیت‌ها، همه و همه از ویژگی‌های مثبت لیگ استان بود که در کنار آن وجود پرخاش‌ها، بی‌اعتنایی به برخی مقررات، هماهنگ‌نشدن با موازین و... به‌عنوان موارد منفی سوسو می‌زد؛ اما به‌هر‌حال هر چه بود، لیگ استان یک حرکت مثبت، سازنده و پیشرفته تلقی می‌گردد و این تعهد را در خدمتگزاران به ورزش ایجاد می‌کند که سال ورزشی آینده را پخته‌تر، سنجیده‌تر و با شور و هیجان بیشتری آغاز کند که به‌طور یقین نتایج ثمربخش‌تری هم خواهند گرفت.

■ چهره تیم‌ها

برای اینکه تنور فوتبال خراسان گرم شود و چرخ‌های این ورزش در سطح استان به حرکت دربیاید، ۸ تیم به بازی گرفته شدند که از این تعداد ۴ تیم مشهدی بودند و تیم‌های سبزوار، درگز، بیرجند و نیشابور به نمایندگی از شهرستان‌ها، تعداد تیم‌ها را تکمیل کردند. تیم‌های مورد بحث در ۲ گروه چهارتیمی بدین‌شکل چیده شدند: هدف کلگار، پرسپولیس، درگز و نیشابور در گروه شمال و ابومسلم، توربو، سبزوار و بیرجند در گروه جنوب.

هدف گلکار: هدف درحالی پا به لیگ خراسان گذاشت که عنوان نایب‌قهرمانی فصل گذشته مشهد را یدک می‌کشد و با چند تغییر در ترکیب خود آمده بود تا در سطح استان نیز خود را مطرح کند. این تیم در تمام رقابت‌های انجام شده متکی به قدرت‌بدنی و نفس پُر بازیکنان خود بود و از فوتبال کلاسیک و حساب‌شده کمتر سود می‌برد.

پرسپولیس: پرسپولیس در‌حالی‌که در لبه پرتگاه قرار داشت و می‌رفت که با‌وجود برخورداری از آلبوم بازیکنان با نام و جویای نام از دور رقابت‌ها حذف شود، با یک شگفتی نجات یافت و پشت‌سر هدف منتظر دیدار‌های پایانی نشست.

درگز: درگزی‌ها که بازیکنان جوان و متعهدی را به مسابقات گسیل داشته بودند، در‌صورت بهره‌وری از بضاعت‌های موجود در این شهرستان و حسن استفاده از نخبگان دلسوز ورزش آتیه روشن‌تری را پیش‌روی خواهند داشت.

نیشابور: این تیم با یک کارنامه مردود به کار خود پایان داد. این تیم که از حیث بازی و کسب امتیاز ره به جایی نبرده بود و تا آخرین روز رقابت‌ها پرونده خود را خدشه‌دار کرد و این حق را برای دست‌اندرکاران فوتبال شهر قائل شد تا این تیم را برای همیشه از ادامه رقابت‌های لیگ‌گونه و قهرمانی استان محروم سازد.

ابومسلم: تیم پُرسابقه ابومسلم تنها تیمی بود که پیش‌بینی می‌شد بدون دغدغه بر سکوی نخست بایستد. شاگردان مهدی قیاسی که امسال خود را به اسلحه جوانی هم مجهز کرده‌اند و با یاری از چند چهره جوان قصد ادامه کار دارند، با یک برتری مطلق به قهرمانی گروه جنوب رسیدند.

سبزوار: سبزوار علم‌دار تیم‌های شهرستانی شرکت‌کننده در لیگ استان است و به‌عنوان تنها‌تیمی که از میان شهرستانی‌ها انتخاب شده است، در رقابت‌های دور پایانی خواهد آمد.

توربو: دیرزمانی بود که فوتبال‌دوستان مشهد توربو را به‌عنوان یک تیم با دفاع مستحکم می‌شناختند، اما حوادث لیگ نشان داد که معماران توربو بتن‌ها را با اسلوب صحیح نچیده‌اند و روزنه‌های موجود در قلب و گوشه‌های این دیوار حریفان را به‌راحتی به دروازه رهنمون می‌سازد.

بیرجند: بیرجند که عنوان قهرمانی آخرین دوره مسابقات استانی را به دوش می‌کشید، با کسب مقام چهارم گروه جنوب به کار خود پایان داد. بیرجند در حد قابل انتظار ظاهر شد و کار خارق العاده‌ای از خود نشان نداد. ضمن اینکه شکست‌هایش هم غیرمحتمل نبود. برای بیرجند دروازه‌بان این تیم غنیمتی است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->